Maersk Forbedrer Asien-Europa-netværk

Image: Maersk press

Maersk har netop annonceret ændringer i sine tjenester, der forbinder Asien og Europa. Ændringer skal bidrage til at forbedre planlægningssikkerheden. Dette skal ydermere bidrage til mere stabile og pålidelige fragtleverancer for kunderne på verdens mest omfattende Asien-Europa-netværk.
Maersk har netop foretaget en række serviceændringer, der skal bidrage til, at de fremadrettet får lettere ved at overholde deres tidsplaner.
Ændringerne er foretaget på baggrund af kundernes voksende behov for pålidelige fragtlevereancer. De nye ændringer har til formål at reducere risikoen for forsinkelser i forbindelse med dårligt vejr og andre eksterne faktorer.
Ændringerne gælder flere netværk
Netværksændringerne, som Maersk netop har foretaget, gælder for Asien-Nord-Europa og Asien-Middelhavet. Den vestgående sejlads er planlagt til at starte i marts 2019.
Maersk vil muliggøre ekstra operationelle buffertider
Med driften af branchens mest omfattende Asien-Europa-netværk ønsker Maersk at muliggøre ekstra operationelle buffertider med en reduktion på otte havneanløb i netværket.
Disse reduktioner skal opnås med minimal indflydelse på produkttilbuddet ved at kombinere dobbeltanløb og konkurrencedygtige omladningsmuligheder.
Foruden dette bliver der tilføjet i alt seks ekstra fartøjer på tværs af de ti servicestrenge i netværket, hvor den ugentlige indsatte kapacitet forbliver uændret grundet langsommere fartøjshastigheder.